WoT – Stiže raytracing

WoT – Stiže raytracing

Tehnologija o kojoj se mnogo priča u poslednjih godinu dana jeste raytracing – kalkulacija svetla u igrama na osnovu realnih parametara. Zanimljivo je da sada ta tehnologija stiže u World of Tanks a pri tome vam neće biti potrebna ni posebna grafička kartica!

Raytracing je postala nova “pomodna reč” u svetu video igara od kada je Nvidia lansirala svoje RTX grafičke kartice – praktično su one opremljene posebnim delovima koji su zaslužni isključivo za kalkulaciju svetla u sceni: senke, refleksije, prelamanje i disperziju svetla u sceni. Ono što je čudno jeste da do sada vrlo mali broj igara podržava ovu tehnologiju, pa je samim tim još čudnije da se ubacuje u free 2 play igru kao što je World of Tanks koja mora raditi na velikom broju računara. Wargaming se sa druge strane potrudio da nije neophodno imati posebnu grafičku karticu da biste uživali u čarima ovoga – raytracing u World of Tanks radi sa bilo kojom grafičkom karticom!

Za sada se ray tracing u World of Tanks bavi uglavnom senkama, pre svega vozila, tako što će one biti tačnije i sa manje bagova, ali sa druge strane će mnogo bolje izgledati takozvane meke senke. Wargaming je posebno ponosan na činjenicu da su uspeli značajno da optimizuju sam proces tako da kalkulaciju toga preko čega treba da se prelama svetlo sprema procesor, i ova tehnologija je razvijena u saradnji sa Intelom, a onda grafička kartica samo pravi kalkulaciju na osnovu toga. Ova opcija u početku neće biti odmah uključena, čak i na ultra grafičkim podešavanjima ćete morati ručno da uključite i raytracing jer će prosto imati uticaja na performanse igre. Koliko će veliki taj uticaj biti možete već danas da proverite tako što skinete WoT Encore aplikaciju koja će pustiti demo i dati vam proračun da li je vaš računar dovoljno dobar za ray tracing. Mi smo testirali na računaru sa već vremešnim Intel i5 2400 procesorom i GeForce GTX 1660Ti grafičkom karticom i pad performansi je bio primetan ali je aplikacija i dalje dala odličan rezultat čak i sa ray tracingom podešenim na ultra, a vizuelno stvari jesu izgledale dosta bolje. Pritom je to i dalje mnogo niže od specifikacije koje inače traže današnje AAA igre.

Još uvek se ne zna kada će tačno ova tehnologija biti implementirana u samu igru, ali developeri već najavljuju da je ovo samo početak i da će kasnije ray tracing biti korišćen i za refleksije i druge stvari u igri. Iako je možda igračima bitniji balans u igri i nova vozila, mora se priznati da niko neće da se buni što igra izgleda bolje! Ako vas interesuju detalji tehnologije najbolje je da pogledate video koji su developeri spremili.

Related Articles